Κούλης Στολίγκας
Ο ηθοποιός Κούλης (Ιωάννης) Στολίγκας γεννήθηκε στη Δράμα το 1910 (κατά άλλους το 1909) και πέθανε στις 24 Φεβρουαρίου 1984[1]στην Αθήνα. Υπήρξε ένας από τους πιο αγαπητούς ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου, ιδιαίτερα σε ρόλους κονφερασιέ, με πηγαίο χιούμορ και ιδιαίτερο στύλ, παίζοντας σε ταινίες όπως Ο εμίρης και ο κακομοίρης, Έξω οι κλέφτες. Τα τελευταία χρόνια ζούσε απομονωμένος από τα φώτα της δημοσιότητας μαζί με τις δύο αδερφές του και δεν είχε παιδιά. Κηδεύτηκε στον Κόκκινο Μύλο.
Πραγματικό
όνομα Σίσκος Ιωάννης, γεννήθηκε στη Δράμα 1909 (άλλη πηγή αναφέρει το
1910) - Αθήνα 24 Φεβρουαρίου 1984. Δημοφιλής κωμικός της πρόζας, του
μουσικού θεάτρου (μέλος του ΣΕΗ από το 1939) και του κινηματογράφου (από
το 1951, με την ταινία
«Εκείνες που δεν πρέπει ν αγαπούν» του Αλ. Σακελλάριου)` επίσης
θιασάρχης. Πρωτοεμφανίστηκε το 1933 ως Ροσιγιόν στην «Εύθυμη χήρα» του
Λέχαρ. Τότε συνεργάστηκε και με τον Ν. Πλέσσα. Από το 1933 ώς το 1936
μετέσχε σε θιάσους οπερέτας (Παρ. Οικονόμου, κ.ά.) και εμφανίστηκε στα
έργα: «Η χώρα των κουδουνιών», «Σιγανό ποτάμι», «Τζούλια», κ.λπ., ενώ
άρχισε να μετέχει και σε επιθεωρησιακούς θιάσους. Το 1942 συγκρότησε
Θίασο (με τους Ν. Σταυρίδη, Αρ. Χρυσοχόου και Πόπη Άλβα. Στην Κατοχή
μετείχε και σε περιοδεύοντες θιάσους. Το 1944 εμφανίστηκε στην
επιθεώρηση «Μπλε και άσπρο» (Θέατρο «Ακροπόλ») ερμηνεύοντας μεταξύ άλλων
και το ονομαστο νούμερο «Γιούπι-γιάγια» (με Νανά Γκάτση και Κίττυ Άλμα.
Το 1946 ως συνθιασάρχης του Θιάσου Σκορδούλη-Κάσση_Λέλα Σκορδούλη, Ηρ.
Χαντά (Θέατρο «Απόλλων») εμφανίστηκε στις οπερέτες «Ο χορός της τύχης»,
«Θέλω να τον δω», «Σφάλματα κοριτσιών». Το 1947
συγκρότησε θίασο
οπερέτας και το 1948, σε συνεργασία με την Σκορδούλη, τον Τ. Κάσση και
τις Αδελφές Καλουτa, περιόδευσε στην Κύπρο με πλούσιο ρεπερτόριο
(οπερέτες, ηθογραφίες και επιθεωρήσεις). Το 1953 περιόδευσε και με την
Καλή Καλό, παίζοντας επιθεωρήσεις και τις οπερέτες «Βαφτιστικός»
και «Ροζίτα». Το 1955 εμφανίστηκε στην επιθεώρηση «Κόκα Κόλα» με τον
Θίασο Ντιριντάουα-Χατζηχρήστου (Θέατρο «Περοκέ»). Παράλληλα στράφηκε
προς την πρόζα και,